• 8a

• Wycieczka klasowa
          Pieniny 30.05.2023

Przygodę w Pieninach klasa 7a rozpoczęła  rejsem statkiem po jeziorze Czorsztyńskim. Uczniowie podziwiali cudną panoramę Pienin, ruin zamków. Po relaksującym momencie nadszedł czas na przejście po koronie zapory i chwila na dokonanie drobnych zakupów pamiątek. Zeszliśmy w dół zapory i dalej ruszyliśmy do Willi Jasnej ( punkt programu "Poznaj Polskę"). Po wizycie w malowniczym miejscu, razem z panem przewodnikiem udaliśmy się do Muzeum Pienińskiego ( drugi punkt programu "Poznaj Polskę"). Wyruszyliśmy do urokliwego Wąwozu Homole. Spacer w tak pięknych okolicznościach przyrody każdego z uczestników wycieczki przyprawił o uśmiech na twarzy. Od przewodnika dowiedzieliśmy się wielu ciekawych historii związanych z tym miejscem. Kolejnym punktem naszego bardzo intensywnego dnia, był wyjazd  kolejką na górę Palenica- dostarczył on wielu wrażeń. Na szczycie góry podziwialiśmy cudne widoki. Na szczęście pogoda nam dopisała. Kiedy zjechaliśmy w dół, udaliśmy się na bardzo treściwy obiad. Nadszedł czas powrotu, drobne zakupy pamiątek i w drogę.

"Zemsta" - przedstawienie

Chciałbym przedstawić wydarzenie z dnia 19 maja 2023 roku. Kiedy to nasza klasa- 7a- zmierzyła się z aktorstwem, wystawiając sztukę pod tytułem “Zemsta“, inspirowaną utworem Aleksandra Fredry.

Przygotowania i próby zaczęły się już kilka tygodni wcześniej. Scenariusz na którym oparte było przedstawienie napisała Maja M.

Na premierę zostali zaproszeni rodzice i grono nauczycielskie razem z Panią Dyrektor. Wszystko poszło zgodnie z planem. Goście byli pod wrażeniem gry aktorskiej i przygotowanej scenografii.

Otrzymaliśmy wielkie brawa i pytania na temat przygotowań do przedstawienia.

Uważam, że ten występ pomógł nam rozwinąć umiejętności pracy w zespole, była to też fajna odskocznia od zwykłych zajęć szkolnych. Mam też nadzieję na więcej takich przedstawień w przyszłości.

Wojciech S. klasa 7a

WALENTYNKI

WALENTYNKOWA GAZETKA PEŁNA SERC I ZYCZEŃ

WROCŁAW

11 i 12 października, klasy 7a i 8a odwiedziły piękne miasto, jakim jest Wrocław. Pierwszego dnia wycieczki, po przybyciu na miejsce dzieci odwiedziły  Hydropolis- czyli centrum wiedzy o wodzie. Następnie uczniowie mogli zobaczyć Halę Stulecia. Kolejnym etapem wycieczki były spotkania z egzotycznymi zwierzętami w ZOO. Dużą atrakcją była możliwości przejścia tunelem  pod ogromnym basem, w którym pływały różne ryby, płaszczki. Zwieńczeniem pięknego jesiennego dnia we Wrocławiu była możliwość przyjrzenia się Panoramie Racławickiej. Po tylu atrakcjach uczniowie udali się na odpoczynek. Na każdym kroku wycieczki towarzyszyły krasnale wrocławskie, za każdym kryje się inna historia. Drugi dzień obfitował w poznawanie zakątków starego Wrocławia, spacer w słonecznym, jesiennym dniu, klimatycznymi uliczkami robi ogromne wrażenie. Wspaniały czas wycieczki dobiegł końca, zostały wspomnienia i chęć powrotu do Wrocławia.

Na wycieczce w Krakowie

W piątek, czyli 20 maja klasa 6 i 7a wraz z wychowawcami i opiekunami wyjechały na wycieczkę do Krakowa. Na początku, zwiedziliśmy Wawel (Katedrę, wieżę z dzwonem Zygmunta, krypty i groby królewskie na Wawelu), oczywiście udaliśmy się do smoka. Następnie, starymi ulicami królewskiego miasta udaliśmy się w stronę Sukiennic, po drodze wstąpiliśmy na dziedziniec najstarszego uniwersytetu w Polsce czyli Akademii Krakowskiej założonej w 1364 roku. To tutaj, kształcił się patron naszej szkoły św. Jan Kanty. Pani przewodnik pokazała uczniom gdzie mieszkał.

Po dotarciu na rynek nasze kroki skierowaliśmy do Bazyliki Mariackiej. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Rynku Podziemnego. Przed wyjazdem wstąpiliśmy do Kolegiaty św. Anny, w której jest pochowany nasz patron św. Jan Kanty.

Plan wycieczki doskonale wpisał się w treści nauczania z różnych przedmiotów. Oprócz tego, wyjazd wpłynął na integrację klas.

Dorota Surowiak

MIKOŁAJKI  KLASA IV

W mikołajkowy poranek na grzeczne dzieci z klasy IV czekała niespodzianka, mianowicie na pierwszą lekcję przyszedł Mikołaj razem ze swoimi pomocnikami. Uczniowie byli bardzo zadowoleni z odwiedzin, ponieważ otrzymali słodkości.

Mikołaj poinformował uczniów, że czeka ich również wizyta w restauracji „Ryszkówka” , na co dzieci zareagowały okrzykami radości.

Do restauracji dzieci udały się pod opieką Pani wychowawczyni oraz nauczyciela wychowania fizycznego- Pana Artura Ścisłowskiego.

Uczniowie zjedli pyszną pizzę , pośmiali się i wspólnie cieszyli się z cudownego dnia.

DZIĘKUJEMY MIKOŁAJOWI i JEGO POMOCNIKOM !!!

WARSZTATY PSZCZELARSKIE

Pod koniec  września uczniowie klas I-III oraz IV-V odwiedzili Skansen – Zagrodę Wsi Pszczyńskiej.

Dzieci dowiedziały się wielu interesujących faktów z życia pszczół, mogły również zobaczyć ule oraz spróbować miodu.

M. Ptaszek - Płachta

• ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W BESTWINIE
      • zspbestwina@bestwina.pl, przedszkole.bestwina@bestwina.pl
      • Szkoła: 32 215 71 21 Przedszkole: 32 215 75 48
      • ul. Szkolna 11 43-512 Bestwina Poland
      • mgr Angelika Gościk
      • Katarzyna Kupper mgr Lilla Czernek
      • Lider dostępności: mgr Maryla Taranowska kontakt taranowskamaryla@gmail.com lub przez mobi-dziennik